Az elmúlt héten péntek déltől vasárnap délelőtt 10 óráig zajlott le a KHESZ – bátran mondhatni – legnépszerűbb halfogó eseménye, a Pünkösdi Félhalmi Nagyhalfogó Horgászverseny. A nyomaték kedvéért: ez a verseny az, amelyik az év eleji versenykiírás után hetek alatt betelik és amelyre a régi idők nagy horgászromantikáinak sosem múló életérzésével sorjáznak a pecások, „felpakolva” minden fontos összetevőt egy vadvízi horgászhétvégéhez: sátrat, bográcsot, széket, asztalt, családot.
A Félhalmi-holtág ötös szakaszának örök reneszánszát mutatja, hogy szinte kivétel nélkül minden benevezett csapat „lejelentette” magát a Körösvidéki Sporthorgász Egyesület tanyájánál lévő regisztrációs asztalnál, aztán a sorsolt helyeken tüstént megkezdődtek a táborállítás és a horgászat előkészületeinek lázas, de annál örömtelibb munkálatai.
Az első éjszaka a várokozások alatt muzsikáltak az orsók, ugyanis szó szerinti „nagyhal” nem került a szákokba. Izgalmakat jobbára csak 3-4 kilogrammos amurok okoztak egy-egy csapatnak, illetve néhány standard ponty. Sokan a markáns időjárásváltozásban látták ennek okát, hiszen a pénteki hőséget szombat reggelre szürke ég, ősziesen hűvös levegő és szemerkélő eső váltotta fel.
A reggeli mérlegelési kör előtt tört meg nagyhalas csend, amikor is a B9-es helyen, pontban 8 órakor egy 12.310 grammos tőponty jelentkezett és került sikeresen szákolásra. Délelőtt 11-kor újabb szép „jószág” vette fel a csalit az E6-os állásnál, amely a hivatalos beméréskor 10.670 grammal került könyvelésre. Hiába javult az időjárás, ezzel a két ígéretes fogással nagyjából ki is merült az öreg halak szombati seregszemléje.
A Félhalmi-ötöshöz híven ettől függetlenül remek tábori kedv uralkodott mindenhol és ha nagyponty nem is akadt horogra, ismét megcsodálhattunk kiló feletti smaragdruhás compót, a ragadozókra előszeretettel próbálkozó horgászoknak köszönhetően egy-egy mezőnyfogást színesítő balint, illetve a versenyen ugyan nem „pontszerző”, de mégiscsak nagyhalnak számító termetesebb dévérkeszeget is.
A vasárnap délelőtt tíz órakor befejeződő, két éjszakát magába foglaló halfogó esemény utolsó harmadára a testesebb halak ugyan a teljes mezőnyt továbbra is „igazságosan” elkerülték, a csapatok többsége a végsőkig kitartott egy, akár utolsó perces fogás reményében. Erre minden okuk megvolt, hiszen a nem túlságosan nagy összesúlyt jegyző erőrendben egyetlen szákolás is jelentős változásokat jelenthetett, még az élbolyt illetően is.
Ilyen jokerfogás került a Csibész Team merítőhálójába, akik a verseny vége előtt két perccel fogták meg szerencsehalukat, amelynek köszönhetően az addig harmadik helyezett csapatot sikerült leszorítani a triumverek pozíciójából, a bronzhelyre férkőzve.
Összességében elmondható, hogy az idei etap az időjárást illetően egy kevés esővel és több napsütéssel (ki- és bejutással) abszolút horgászbarát módon alakult, a fogási mennyiségek viszont jóval elmaradtak az előző versenyek átlagától.
Persze ez csak amolyan kötelező értékelő modor. Mert ha valahol, akkor a Félhalmi-ötösön a horgászat nem feltétlenül a nagy és mindig bő fogásokról szól. Hanem a horgászkénynek mind jobban átalakuló vízpartok korában még mindig a településektől elszakadt vadkempinges életérzésről, a nádirigóktól zengő nádfalak stresszoldó terápiájáról, a csillagfényes égboltról, a néhány nap fűnyírózajtól és stégfelújítóhangoktól mentes rekreációs csendről. Ahol a nagy fogás lehetősége, verseny ide vagy oda, minden pillanatban adva van. Gratulálunk a díjazott csapatoknak!
Eredmények:
- Aranycsapat (Kiss Attila, Sándor Imre) – 18.015 g
- Kolléga Team (Almári Zoltán, Orosz Balázs) – 13.770 g
- Csibész Team (Sisák Norbert, Köteles Attila) – 13.530 g
- Tarcsai Betyárok (Bögre Tamás, Harsányi Imre) – 13.170 g
- Toyota A1 (Mórocz Sándor, Tőke László) – 12.310 g
- Kerekes Car Team (Kerekes Attila, Kerekes Róbert) – 11.050 g
- Döbrögi Team (Erdős Károly, Márton Attila) – 8.045 g
- Matrózok (Egeresi László, Gyurkó Pál) – 7.835 g
- Tari Team (Tari Róbert, Tariné Gebei Judit) – 6.700 g
- VIPE Team (Erdős Péter, Szilágyi Vince) – 6.385 g
Legnagyobb hal: Mórocz Sándor (Toyota A1) – 12.310 g (tőponty)