Teendők állami horgászjegy elvesztése esetén

A halgazdálkodásról és a hal védelméről szóló 2013. évi CII. törvény 43. § (4) bekezdésének értelmében a halászati engedély, állami halászjegy, állami horgászjegy megsemmisülését vagy elvesztését a jogosult haladéktalanul köteles bejelenteni a halgazdálkodási hatóságnak. A halgazdálkodási hatóság – a jogosult kérelmére, díj ellenében – intézkedik az okmányok pótlásáról.

A fenti jogszabályi rendelkezés alapján az állami horgászjegy megsemmisülését vagy elvesztését be kell jelenteni a lakóhely szerint illetékes halgazdálkodási hatóságnál. A bejelentés megkönnyítéséhez szolgál segítségül az alábbi „bejelentő nyilatkozat", melynek értelemszerű kitöltésével és a hatóság részére történő megküldésével kezdeményezhető az elveszett vagy megsemmisült okmány pótlása.

A jogszabályi előíráson túlmenően a horgásznak is érdeke az állami horgászjegy elvesztésének vagy megsemmisülésének haladéktalan bejelentése, mert az elektronikus horgászjegy nyilvántartó rendszerből (SZÁK) való törlésre csak ez után kerülhet sor. Új állami horgászjegy tehát csak akkor váltható, ha a korábbi állami horgászjegy törlésre kerül a SZÁK programból, mivel addig a SZÁK program nem engedélyezi állami horgászjegy kiadását a horgász részére míg annak érvényes horgászjegy van a nevén.

Az állami horgászjegy elvesztésével vagy megsemmisülésével kapcsolatban további információért hívja a +36 (66) 540-240-es telefonszám 125-ös mellékét.

A bejelentő nyilatkozat word formátumban letölthető ITT. 

KHESZ